Tematyka proponowanych prac przejściowych i dyplomowych
Dr hab. inż. M. Gieras
Tematyka prac przejściowych oraz dyplomowych:
- Badania stoiskowe silników turbinowych i pulsacyjnych
 
- Modelowanie komputerowe procesów roboczych silników turbinowych i pulsacyjnych
 - Badania procesów spalania i wybuchów
 - Modelowanie komputerowe spalania i wybuchów
 
Dr inż. Ł. Kapusta
Tematy prac dyplomowych
Prace numeryczne (przy użyciu programów AVL FIRE ™ oraz AVL BOOST™)
- Przygotowanie mieszanki (wtrysk, odparowanie, mieszanie), oraz spalanie w silnikach tłokowych i rakietowych
 - Modelowanie numeryczne procesów mieszania i konwersji roztworu wodnego mocznika w układach wydechowych
 - Symulacje numeryczne pracy silników (ZI, ZS, stacjonarne, samochodowe i inne)
 
Prace eksperymentalne
- Wtrysk i mieszanie paliw i utleniaczy do napędów rakietowych
 - Samozapłon hipergolicznych materiałów pędnych
 - Analiza procesów wtrysku roztworu wodnego mocznika
 - Wtrysk paliwa w warunkach gwałtownego wrzenia
 
Dr inż. P. Mazuro
Tematyka prac dyplomowych i przejściowych:
- nowoczesne technologie w silnikach spalinowych
 - projekty nowatorskich części silników spalinowych
 - optymalizacja i modernizacja istniejących części silnikowych
 - badania na hamowni silników tłokowych
 - optymalizacja oprogramowania sterującego silnikami tłokowymi
 
Dr inż. Ł. Mężyk
Tematyka prac przejściowych oraz dyplomowych:
- Projekty wstępne silników rakietowych
 - Badania laboratoryjne silników rakietowych (cold gas, resistojet, monopropellant)
 - Badania laboratoryjne procesu rozkładu katalitycznego i termicznego nadtlenku wodoru
 - Badania laboratoryjne zapłonu hipergolicznego
 - Projekty wstępne układów napędowych satelitów
 - Obliczenia numeryczne z zakresu optymalizacji procesów zachodzących w silnikach rakietowych
 - Wykonanie modeli istniejących już silników w technologii druku 3D
 
Dr inż. M. Muszyński
Prace przejściowe
- Analiza niesprawności i uszkodzeń silników lotniczych i ich podstawowych części składowych
 - Metody i techniki monitorowania i diagnozowania silników lotniczych.
 
Prace dyplomowe inżynierskie
- Projektowanie systemów monitorowania, diagnozowania oraz eksploatacji silników lotniczych
 - Projektowanie programów obsług technicznych oraz remontów silników lotniczych
 
Prace dyplomowe magisterskie
- Analiza przydatności współczesnych metod monitorowania i diagnozowania stanu technicznego silników lotniczych
 - Ocena stanu technicznego silników lotniczych w kontekście podwyższania poziomu bezpieczeństwa lotów statków powietrznych
 
Dr inż. W. Rudy
prace eksperymentalne/experimental works:
- spalania deflagracyjne, detonacyjne, przejście do detonacji w kanale z przeszkodami, w mieszaninach uwarstwionych / Deflagration, detonation and transition to detonation process (DDT)
 - badania laminarnej prędkości spalania pod obniżonym i podwyższonym ciśnieniu / Laminar burning velocity under low and high pressure initial conditions
 - parametry wubuchowości mieszanin dwupaliwowych / Explosion parametrs of dual-fuel mixtures
 
prace numeryczne/numerical works:
- modelowanie czasu opóźnienia zapłonu w programie Cantera (rury uderzeniowej i maszyny pojedynczego sprężu) / ignition delay time with use of Cantera code (shock tube and rapid compression machine data)
 - Określenie charakterystyk czasowych rury uderzeniowej (Python/Cantera/Matlab) / Characteristic time scales of shock tube (Python/Cantera/Matlab)
 - modelowanie laminarnej prędkości spalania w programie Cantera / Laminar burning velocity with use of Cantera code
 - obliczenia CFD spalania w maszynie pojedynczego sprężu w programie AVL FIRE / CFD simulations of rapid compression machine with use of AVL FIRE software
 - obliczenia CFD spalania w kanale z przeszkodami (ddtFOAM) / CFD simulations of combustion in obstacle filled channel (ddtFOAM software)
 - Projekt wysokociśnieniowej komory o stałej objętości do badania laminarnej prędkości spalania – analiza wytrzymałościowa (MES) / High-pressure constant-volume combustion chamber for laminar burning velocity measurements (FEM method)
 
Dr inż Marek Sutkowski
- modelowanie procesów przepływowych oraz spalania w silnikach przemysłowych
 - paliwa alternatywne w silnikach przemysłowych
 - nowoczesne technologie w silnikach przemysłowych
 - projekty nowatorskich silników przemysłowych
 - optymalizacja i modernizacja silnikowych przemysłowych
 - projektowanie, analiza i optymalizacja układów z silnikami przemysłowymi
 
Prof. dr hab. inż. A. Teodorczyk
Tematyka prac dyplomowych i przejściowych
- modelowanie komputerowe procesów roboczych silników tłokowych
 - badania doświadczalne i numeryczne spalania i detonacji
 
Dr inż. M. Żbikowski
- Zagadnienia związane z implementacją sztucznej inteligencji do optymalizacji procesów spalania
 - Rozpoznawanie obrazów
 - Symulacje komputerowe procesów spalania
 - Zagadnienie związana z optymalizacją obliczeń oraz przetwarzania danych i informacji na klastrach obliczeniowych